ДФС пояснює, які зміни щодо реєстрації РРО та КОРО діють із 1 жовтня

У Городоцькому управлінні відбувся «круглий стіл», де фахівцями управління наголошувалось на новаціях, які передбачають спрощення процедури реєстрації й застосування РРО. Так, платник матиме можливість здійснювати реєстрацію РРО на підставі однієї заяви (за спрощеною формою) без додатків, яку можна подати до контролюючого органу в паперовій або електронній формі. Обмін електронними документами між виробником, центром сервісного обслуговування, суб'єктом господарювання та ДФС здійснюватиметься засобами інформаційної системи фіскальної служби.

Про це сказано на офіційному порталі ДФС.

Зміни, внесені наказом, набирають чинності у два етапи.

Так, з 1 жовтня:

-  ведення книги обліку розрахункових операцій (книги ОРО) / журналу використання РРО з купівлі-продажу іноземної валюти здійснюється за спрощеним порядком. Суб'єкту господарювання вже не потрібно підклеювати щоденні фіскальні звітні чеки (Z-звіти) та вести облік ремонтів;

- щоденні фіскальні звітні чеки (щоденні Z-звіти) зберігатимуться в електронній формі;

- реєстрація, застосування (зберігання) книги ОРО на РРО, розрахункової книжки (РК) здійснюватимуть за бажанням суб'єкта господарювання в разі ухвалення ним рішення про те, що у випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії він не здійснюватиме проведення розрахункових операцій до моменту належного підключення резервного РРО або увімкнення електроенергії;

- перереєстрація РРО / книг ОРО в разі зміни даних щодо суб'єктів господарювання, яких зазначено в реєстраційному посвідченні / книзі ОРО та яких пов'язано з перейменуванням районів міст, вулиць тощо, здійснюватиметься на підставі заяви без додатків;

- суб'єктам господарювання та їхнім представникам, які здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти, заборонено проводити валютно-обмінні операції в пунктах обміну валюти в разі виходу з ладу РРО, відсутності резервного РРО або тимчасового відключення електроенергії.

Решта змін, передбачених наказом, починають діяти після набрання чинності наказу про затвердження порядків ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО. У ньому, зокрема, йдеться про:

- реєстрацію РРО, книги ОРО на підставі однієї заяви про реєстрацію РРО без додатків, у т. ч. поданої в електронній формі;

- обмін документами між ДФС та ЦСО у вигляді електронних повідомлень щодо резервування фіскального номера РРО, опломбування РРО, укладання договору про технічне обслуговування та ремонт РРО, а також акта введення в експлуатацію РРО;

- надання права підпису реєстраційної заяви, заяви про реєстрацію книги ОРО та журналу про використання РРО представнику суб'єкта господарювання;

- оновлені та спрощені форми документів.